Leren als tweede natuur
Je organisatie zo inrichten dat leren een vanzelfsprekend onderdeel is van de dagelijkse gang van zaken. Dat klinkt prachtig, maar hoe doe je dat? Hoe zorg je er als ondernemer voor dat je mensen meegaan in alle ontwikkelingen zonder dat het ten koste gaat van het runnen van je organisatie?
De Koninklijke Ginkel Groep (KGG), een familiebedrijf uit Veenendaal waar leren geen aparte afdeling is, maar een vanzelfsprekend onderdeel is van het dageljkse werk, vertelt over hun leercultuur. Aan het woord is o.a. Harm Arnoldussen, hij maakte 3 jaar geleden de overstap van een kantoorbaan naar het hoveniersschap.
Dit verhaal maakt onderdeel uit van de Roadshow leercultuur, waarin je achter de schermen kan kijken bij ondernemers die met succes een leercultuur integreerden. De Roadshow is een initiatief van het ministerie van SZW, SER, LLO-Katalysator en Katapult, partijen die allen 'leercultuur' hoog op de agenda hebben en graag goede voorbeelden een podium bieden. De roadshow is onderdeel van de campagne 'Leren op de werkvloer levert aardig wat op'.

